"Displayen visar error"



Först och främst, grattis till alla er som har tagit studenten!

Hände en rätt kul grej igår på jobbet, jag skulle nog välja att kalla det "lagerhumor".
Jag stod nämligen längs bandet på MPS:en när en kundorder kom. Den visade sig tillhöra en Seppo Brusi i Helsingfors. Kanske inte så roligt tycker ni? Njae, men detta var ingen vanlig order utan det var en sak som hade reparerats och skulle skickas tillbaka till kunden. Vad var det då för sak? Jo, givetvis var det en alkotestare och fördommarna flödade. När jag sen fick se felmedddelandet så garvade jag ännu mer.
Det löd så här:

Felmeddelande: "Displayen visar error, kalibrering?"

Asså shit! Hade jag suttit på reparationsavdelningen så hade jag skrivit "om displayen visar error kanske du ska dricka mindre?" Nåja, tycker i alla fall att det var mycket roligt och jag ville bara dela med mig av det.

Vad har jag då gjort idag och hur ser resten av dagen ut?
Idag har jag återigen jobbat ända till kl 15 för andra fredagen i rad och jag är oerhört nöjd med mig själv. De sista timmarna var jag den enda "dagtidaren" kvar då alla andra flexade ut tidigt. Dock så valde jag att spara min flex till kommande fredagar efter midsommar då det förhoppningsvis är mycket bättre väder ute...

Nu ska jag duscha lite, byta om och dra till Ivan. Match imorrn så det blir lugnt ikväll.
Vad ska du göra ikväll?

Allt för nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0